بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ساخت یک پوشه پنهان

پنهان‌سازی فایل‌ها روی یک سیستم نه تنها مورد توجه کاربران عادی بلکه مورد توجه شرکت‌های بزرگ نیز قرار دارد. ویندوز گزینه‌هایی را در زمینه پنها‌ن‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها در اختیار کاربران قرار داده است. در کنار این مورد شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزار نیز برنامه‌هایی را در زمینه قفل‌گذاری و مخفی کردن فایل‌ها و پوشه‌ها طراحی کرده‌اند. هر کدام از روش‌های فوق مزایای خاص خود را دارند. البته نرم‌افزارهای امنیتی معمولا به صورت رایگان عرضه نگشته و از قیمت بالایی برخوردار هستند و آن‌هایی که کرک شده‌اند نیز چندان قابل اطمینان نیستند.

ساخت یک پوشه پنهان

روشی که ویندوز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مخفی کردن فایل‌ها از طریق گزینه Folder Options است. هر چند روش فوق برای محافظت از فایل‌های سیستمی مناسب است اما برای محافظت از فایل‌های شخصی چندان جواب‌گو نیست. به دلیل این‌که به راحتی با غیرفعال کردن این قابلیت همه فایل‌های پنهان نشان داده می شوند. اما روش دیگری نیز برای پنها‌ن‌سازی فایل‌ها وجود دارد.

برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

1.ابتدا پوشه‌ایی روی یکی از درایوهای خود ایجاد کنید. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید. برای تغییر نام این پوشه کلید Alt را پایین نگه داشته و مقدار 0160 (و یا 255) را تایپ کنید. با رها کردن کلید alt نام پوشه به صورت یک آیکن خالی همانند تصویر زیر نشان داده می‌شود.

ساخت یک پوشه پنهان

2. در مرحله بعد باید آیکن مربوط به این پوشه را تغییر دهید. روی پوشه کلیک راست کرده، گزینه Properties را انتخاب کنید. در زبانه Customize روی دکمه Change icon کلیک کنید. از میان آیکن‌های موجود در این پنجره آیکن صفحه خالی را انتخاب کرده و روی دکمه ok  کلیک کنید.

ساخت یک پوشه پنهان

در این مرحله پوشه به حالت نامریی تبدیل می‌شود. به صورتی‌که اگر های‌لایت مربوطه از روی آیکن این پوشه برداشته شود، ناپدید می‌گردد.

ساخت یک پوشه پنهان

3. در آخرین مرحله باید پوشه موردنظر را hidden کنید. روی پوشه کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties روی گزینه hidden کلیک کرده و ok را فشار دهید. با این کار پوشه به صورت نامریی روی داریو قرار می‌گیرد.

اما برای دسترسی به پوشه مورد نظر به آسانی نحوه چینش پوشه و فایل‌ها را به وضعیتی مانند Details تغییر دهید.

منبع:شبکه مگ

وبلاگ ترفندهای کامپیوتر - orypc

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده