مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ساخت یک Setup برای فایل‌ها

اکثر طراحان و برنامه‌نویسان زمانی که پروژه خود را به اتمام می‌رسانند به دنبال برنامه‌ایی هستند که قابلیت ساخت یک Installer یا همان نصب کننده را در اختیار آن‌ها قرار دهد. نرم‌افزارهای شناخته شده‌ای در این حوزه وجود دارند که به همان نسبت شهرت پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که همه کاربران توانایی کار کردن با آن‌ها را نداشته باشند. اما ویندوز همراه با یک ابزار ساخت نصب کننده در اختیار کاربران قرار دارد.

ساخت یک setup برای فایل ها

برنامه IExpress.exe  یکی از برنامه‌های موجود در سیستم‌عامل ویندوز است. این برنامه امکان ساخت یک Setup برای برنامه کاربردی را ارایه می‌کند. برای اجرای این برنامه دیالوگ Run را باز کرده و عبارت IExpress.exe را درون آن تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. در پنجره ظاهر شده دو گزینه وجود دارد گزینه اول امکان ساخت یک فایل جدید را ارایه می‌کند و گزینه دوم امکان باز کردن فایلی که در گذشته ساخته شده است را ارایه می‌کند. گزینه Create new self Extraction را انتخاب کرده روی دکمه Next کلیک کنید.

در صفحه بعد گزینه Extract Files Only را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

ساخت یک setup برای فایل ها

در قسمت بعد باید عنوانی برای فایل مورد نظر انتخاب کنید. این نام در بالای تمامی پنجره‌ها در زمان نصب ظاهر می‌شود. بعد از وارد کرده آن روی دکمه Next کلیک کنید.

در صفحه بعد گزینه No Prompt را انتخاب کنید. اگر گزینه Prompt User with: را انتخاب کنید، زمانی‌که کاربر این فایل را اجرا می‌کند در زمان نصب از او سوال می‌شود که آیا برای ادامه نصب آماده است یا خیر. گزینه پیش‌فرض را قبول کرده و روی دکمه Next کلیک کنید. همانند اکثر برنامه‌های حرفه‌ایی این توانایی را دارید تا موافقت‌نامه‌ایی را به کاربر نشان دهید که آن‌را تایید کرده یا از آن صرفنظر کند. در صورتی‌که تمایل به انجام این‌کار دارید، کافی است گزینه Display a License را انتخاب کرده، روی دکمه Browse کلیک کرده و فایل متنی که در برگیرنده موافقت‌نامه‌ای است که آن‌را از قبل نوشته‌اید مشخص کنید. همچنین، این توانایی را دارید تا گزینه پیش‌فرض Do not display a license را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در قسمت بعد باید فایل‌هایی که در این پکیج قرار خواهند گرفت را مشخص کنید. روی دکمه Add کلیک کرده و فایل‌های خود را انتخاب کنید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در مرحله بعد باید برنامه‌ها یا فایل‌های INF که از داخل بسته اجرا می‌شوند را انتخاب کنید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در مرحله بعد نحوه نمایش پنجره نصب را باید مشخص کنید. بهتر است گزینه پیش‌فرض Default را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در مرحله بعد باید پیغامی را آماده کنید تا در زمان اتمام فرایند نصب پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نصب به کاربر نشان داده شود. برای این منظور گزینه Display Message را انتخاب کرده و پیغامی در کادر مربوطه وارد کرده و کلید Next را فشار دهید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در مرحله بعد مسیر و نام فایل نصب ساخته شده را باید تعیین کنید. بعد از تعیین نام و مسیر فایل روی دکمه Next کلیک کنید.

ساخت یک Setup برای فایل ها

در نهایت با کلیک روی دکمه Next عملیات ساخت فایل Setup به پایان رسیده و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده به شما نشان داده می‌شود.

ساخت یک Setup برای فایل ها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده